download – 2024-10-04T110203.593

 

UWAGA!   PILNE!

W nawiązaniu do zapytania ofertowego dot. zadania pn.: „Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie zabytkowego Kościoła pw. Św. Stanisława B.M. w Świątnikach Górnych” z podziałem na pięć części:

Pierwsza część: Odnowienie polichromii i chóru.

Druga część: Odnowienie posadzki.

Trzecia część: Wymiana pokrycia dachowego wież kościelnych.

Czwarta część: Odnowienie fundamentów oraz wykonanie odwodnień.

Piąta część: Montaż systemu sygnalizacji pożaru.

 

Zamawiający Parafia Rzymsko – Katolicka  pw. św. Stanisława w Świątnikach Górnych, ul. Ks. St. Koniecznego 1A, 32-040 Świątniki Górne, NIP: 9441995519, Tel: 12-270-41-04

reprezentowana przez ks. Grzegorza Mrowiec – proboszcza Parafii

informuje iż postępowanie zostało unieważnione z powodu niezłożenia ofert.

 

 

 

W nawiązaniu do zapytania ofertowego dot. zadania pn.: „Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie zabytkowego Kościoła pw. Św. Stanisława B.M. w Świątnikach Górnych” z podziałem na pięć części:
Pierwsza część: Odnowienie polichromii i chóru.
Druga część: Odnowienie posadzki.
Trzecia część: Wymiana pokrycia dachowego wież kościelnych.
Czwarta część: Odnowienie fundamentów oraz wykonanie odwodnień.
Piąta część: Montaż systemu sygnalizacji pożaru.

Zamawiający Parafia Rzymsko – Katolicka pw. św. Stanisława w Świątnikach Górnych, ul. Ks. St. Koniecznego 1A, 32-040 Świątniki Górne, NIP: 9441995519, Tel: 12-270-41-04
reprezentowana przez ks. Grzegorza Mrowiec – proboszcza Parafii

informuje iż termin składania ofert został wydłużony do dnia 30 listopada 2024r.

 

 

Świątniki Górne, dnia 04.10.2024r.

ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/2024
Na wybór Wykonawcy zadania pn.:
„Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie zabytkowego Kościoła pw. Św. Stanisława B.M. w Świątnikach Górnych”

w ramach dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

I. Zamawiający:
Parafia Rzymsko – Katolicka pw. św. Stanisława w Świątnikach Górnych
ul. Ks. St. Koniecznego 1A
32-040 Świątniki Górne
NIP: 9441995519
Tel: 12-270-41-04
kontakt ws. zamówienia:
Ks. Proboszcz Grzegorz Mrowiec
Tel.: 12-270-41-04, nr. wew. 21; tel. komórkowy: 604 063 583; e – mail: xgm@op.pl

II. Tryb udzielenia zamówienia:
1. Postępowanie prowadzone jest na podstawie wytycznych zawartych w Załączniku do Uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. – Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Niniejsze postępowanie zakupowe prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz § 7 Szczegółowych zasad i trybu udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320).
III. Sposób i miejsce publikacji:
Upublicznienie zapytania ofertowego następuje poprzez umieszczenie zapytania na stronach internetowych:
 Parafii pw. św. Stanisława w Świątnikach Górnych: https://parafia-swiatniki.pl/
 Urzędu Miasta i Gminy w Świątnikach Górnych: https://www.swiatniki-gorne.pl/
IV. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana pn.: „Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie zabytkowego Kościoła pw. Św. Stanisława B.M. w Świątnikach Górnych” z podziałem na pięć części:
Pierwsza część: Remont konserwatorski polichromii i chóru.
Druga część: Remont konserwatorski posadzki.
Trzecia część: Wymiana pokrycia dachowego wież kościelnych.
Czwarta część: Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych, remont murów kościoła w strefie cokołowej oraz wykonanie odwodnień.
Piąta część: Montaż systemu sygnalizacji pożaru.

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części zamówienia.

Główne Kody CPV zamówienia:
45453000-7 – Roboty remontowe i renowacyjne
45453100-8 – Roboty renowacyjne
45212361-4 – Roboty budowlane w zakresie kościołów
45212350-4 – Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej

1. Rys historyczny
Pierwszy kościół w Świątnikach Górnych wybudowano wyłącznym wysiłkiem mieszkańców. Usytuowano go w środku wsi, na skrzyżowaniu dwóch starych gościńców: krakowsko-myślenickiego i wielicko-lanckorońskiego. O szczegółach związanych z budową dowiadujemy się z rozpraw sądowych od 1756 r. Budowa kościółka przeciągała się z nieznanych nam dzisiaj powodów aż do 1767 r., kiedy to została doprowadzona do pomyślnego końca. Do poświęcenia kościoła w Świątnikach doszło w wigilię święta św. Stanisława Biskupa i Męczennika dn. 7 maja 1767 r. Ksiądz Ćwierzowicz, proboszcz mogilański opracował w języku łacińskim szczegółowy regulamin nabożeństw. Kościół został poświęcony pod wezwaniem św. Stanisława Bpa i Męczennika. Pierwszy kościół w Świątnikach przetrwał przez około 100 lat, kiedy to w latach 60. XIX w. został rozebrany po przeniesieniu nabożeństw do nowego kościoła w dniu 8 grudnia 1856 r. i jego konsekracji w dniu 29 czerwca 1858 r. Na miejscu starego kościoła postawiono figurę św. Floriana, patrona od ognia.
Obecny kościół parafialny w Świątnikach pod wezwaniem Stanisława BM wzniesiony został w latach 1848-1856. Kościół wzniesiony w stylu neoromańskim, murowany z cegły i kamienia. Kościół orientowany, na planie prostokąta, trójnawowy z chórem. W nawach bocznych sklepienie kolebkowe odcinkowe wsparte na filarach. Prezbiterium wyodrębnione z zakrystią od strony północnej. Na kościele dwuspadowy dach kryty blachą miedzianą, w partii prezbiterium nieco niższy. Elewacja frontowa kościoła ujęta w wieże pomiędzy którymi widnieje ryzalit zwieńczony tympanonem z umieszczoną w niewielkiej niszy figurą Chrystusa.
W prezbiterium ołtarz główny i cztery ołtarze boczne. Konsekracja ołtarza wielkiego miała miejsce 27 czerwca 1858 roku W czasie konsekracji w ołtarzu głównym umieszczono relikwie św. Floriana.
Około 1880 roku parafia otrzymała w darze od Kapituły Krakowskiej neogotycki ołtarz z ciemnego dębu, który był wcześniej własnością księdza profesora Karola Teligi, rektora UJ.
W 1905 roku z Katedry Wawelskiej sprowadzono dwa barokowe ołtarze z czarnego marmuru, będące dziełem włoskiego mistrza Franciszka Placidiego, oraz barokowe ławki i dwa konfesjonały. Ofiarowanie do kościoła w Świątnikach ołtarzy, ławek i konfesjonałów wiązało się z gruntownymi zmianami przeprowadzonymi w tym czasie we wnętrzu katedry.
W 1925 roku rozpoczęły się o szerokim zasięgu prace remontowe przy kościele w Świątnikach. Prace te związane były ze skutkami wichury, która zimą 1924 roku uszkodziła dach i wieże. Prowadzenia remontu podjął się ówczesny proboszcz Józef Migdałek. Zmieniono wówczas pokrycie dachu, blachę ocynkowaną wymieniono na dachówkę, zamontowano nowe zegary, oraz podwyższono wieże o 3,5 m.
W 1927 roku w wnętrze kościoła zostało udekorowane polichromią, którą wykonał Mieczysław Różański, a nauczyciele Szkoły Ślusarskiej ufundowali witraż św. Stanisława również zaprojektowany przez Mieczysława Różańskiego, a ówczesny wójt Stanisław Dziewoński ofiarował pieniądze na zakup figury Serca Pana Jezusa umieszczonej obecnie nad wejściem do kościoła. Kolejnym proboszczem parafii został ksiądz Edmund Brzostek, który pracował w Świątnikach przez 37 lat.
W 1982 roku przybył do parafii nowy proboszcz, ksiądz Stanisław Konieczny. Z jego inicjatywy w 1983 roku rozpoczęto prace w kościele. Zainstalowano wówczas centralne ogrzewanie, pokryto dach blachą miedzianą i wymieniono witraże na tzw. gomułki. W trakcie renowacji wież założono nowe zegary.
W 1984 roku na specjalne zamówienie wykonano figury patronów parafii św. Stanisława i błogosławionej królowej Jadwigi, które ustawiono przed wejściem głównym. Ściany kościoła pokryto nową polichromią z elementami roślinnymi i regionalnymi /aniołowie trzymający klucze, narzędzia kowalskie, kłódki/. W tym samym czasie odrestaurowano stare obrazy oraz zakupiono nowe. Szkoła ślusarska wykonała ozdobne kraty do głównego wejścia oraz zakrystii. W czasie tych prac usunięto zabytkowe, pochodzące z katedry konfesjonały i ławki przenosząc ja do tzw. „plebańskiej stodoły” gdzie zostały zniszczone, a następnie spalone.
Wyposażenie kościoła wpisane do rejestru zabytków: Oz -IV-30/85.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Zakres inwestycji obejmuje działkę nr 505 w Świątnikach Górnych będącą własnością Parafii. Budynek kościoła zlokalizowany jest w samym centrum Świątnik Górnych w najwyższym paśmie wzniesienia miasta pomiędzy ul. K. Bruchnalskiego a ul. Ks. Koniecznego. Lokalizacja taka sprawia, że stanowi od dominantę widoczną z wielu miejsc. Otoczenie kościoła stanowi pas zieleni niskiej i wysokiej. Istniejąca zieleń nie koliduje z inwestycją. Teren inwestycji jest ogrodzony, posiada istniejące wjazdy. Teren wokół kościoła jest ogrodzony. Na terenie działki nr 505 znajdują się sieci i przyłącza (wodna, kan. deszczowej, gaz., energetyczna).
Szczegółowy zakres prac na Pierwszą część: Remont konserwatorski polichromii i chóru.
Polichromia wykonana jest w technice /klejowej/emulsyjnej w partii malowidła ornamentalnego i olejnej w dolnych partiach ścian. Obejmuje całe wnętrze kościoła, powierzchnie ścian, sklepień, gurtów sklepiennych, pilastrów i filarów malowane są w kolorze jasno kremowym, gzymsy malowane z kolorze białym z elementami złoceń, fryz pomiędzy gzymsami w kolorze ciemnego beżu, glify okienne w kolorze białym. Polichromia w formie obramowanych brązowym konturem płycin w kolorze jasno szarym wypełnionych motywami wici roślinnej i kwiatowej pokrywa większość powierzchni pilastrów, filarów, gurtów sklepiennych i wysklepek. Wici roślinne i kwiatowe wzbogacone są miejscowo elementami owoców, warzyw oraz motywami ptaków, aniołków i muszli. Kolorystyka polichromii jest stonowana, zawężona do różnych odcieni ugru, brązu , zieleni. W partiach frezu pomiędzy gzymsami polichromia ma formę stylizowanych girland.
Na sklepieniach ornamenty roślinne wypełniają całe powierzchnie narożników wysklepek, po środku pola rozeta. W prezbiterium w narożnikach wysklepki umieszczone są dodatkowo symbole czterech Ewangelistów. W nawie naroża wysklepek dekorowane są kartuszami herbowymi z godłami Polski, Litwy, Andegawenów. Na fragmencie północnej ściany prezbiterium przedstawienie świętej Królowej Jadwigi królującej, adorowanej przez klęczące anioły. W dolnych partiach ścian malowana lamperia w kolorze ciemnego beżu.
Polichromia wykonana w zakrystii ma ten sam charakter i podobną kolorystykę co polichromia wnętrza kościoła. Polichromia w formie obramowanych brązowym konturem płycin w kolorze jasno szarym wypełnionych motywami wici roślinnej i kwiatowej .
Polichromia jest dobrze zachowana. Powierzchnie ścian, sklepień, pilastrów, filarów pokryte są warstwą powierzchniowych zabrudzeń. Na ścianach i sklepieniu miejscowo widoczne są spękania tynku. W dolnych partiach polichromii, w obrębie malowanej lamperii widoczne są liczne ubytki mechaniczne ubytki warstwy malarskiej, pęcherze, odspojenia i złuszczenia farby. Miejscowo na powierzchniach ścian, filarów i pilastrów widoczne są uzupełnienia ubytków zaprawy i farby. W partii cokołowej gdzie widoczne są cokoły z kamienia pokryte wtórnie warstwą tynku, tynki osłabione z licznymi ubytkami mechanicznymi.
Zakres prac:
 odczyszczenie polichromii z powierzchniowych zabrudzeń i kurzu z zastosowaniem metody mechanicznej – pędzli i odkurzacza;
 usunięcie lamperii w dolnej partii ścian;
 ewentualne usunięcie tynków w partii cokołów i odsłonięcie kamiennych cokołów;
 odczyszczenie powierzchni polichromii metodą wybraną po przeprowadzeniu prób;
 ewentualne wzmocnienie warstwy polichromii poprzez impregnację odpowiednio dobranymi środkami;
 ewentualne podklejenie osłabionych tynków w obrębie polichromii;
 uzupełnienie ubytków tynków z zastosowaniem tynków wapiennych oraz tynków szerokoporowych w dolnej partii ścian;
 uzupełnienie ubytków kamienia w obrębie cokołów;
 uzupełnienie ubytków warstwy polichromii z zastosowaniem odpowiednio dobranych farb;
 opracowanie dokumentacji opisowej i fotograficznej.

W przypadku fragmentu polichromii z przedstawieniem Św. Jadwigi królującej prace konserwatorskie będą poprzedzone pracami badawczymi mającymi stwierdzić ewentualne występowanie wcześniejszej polichromii (wykonanie odkrywek, wykonanie stratygrafii, ewentualne badania chemiczne pigmentów). W zależności od wyników badań konieczne może się okazać usunięcie przemalowań w tej partii polichromii.

Chór wykonany jest z dwóch gatunków drewna tj. drewna iglastego w partiach struktury i drewna liściastego(lipowego) w partiach ornamentów i dekoracji rzeźbiarskich oraz profili. Obiekt wykonany z desek łączonych ze sobą przy zastosowaniu kleju i wtórnie gwoździami. Struktura oraz elementy rzeźbiarskie pokryte warstwą zaprawy. Struktura malowana w technice olejnej, obrazy malowane w technice olejnej, obramienia i detale rzeźbiarskie złocone i srebrzone. Rzeźby polichromowane wtórnie w technice olejnej i wtórnie złocone szlagmetalem.
Prospekt organowy to struktura wykonana z desek drewna iglastego klejonych na styk i na wpusty. Łączenia wzmacniane gwoździami. Powierzchnia struktury malowana monochromatycznie farbą olejną. Elementy rzeźbiarskie wykonane z drewna lipowego pokryte warstwą zaprawy kredowo klejowej, złocone i srebrzone. Wszystkie detale rzeźbiarskie oraz rzeźby w partiach złoceń przezłocone wtórnie szlagmetalem.
Chór usytuowany na ścianie zachodniej kościoła posadowiony na dwóch symetrycznych kolumnach. Balustrada chóru prosta, podzielona na sześć pól z rzeźbionymi ornamentami o charakterze prostokątnych rozet. Pola podzielone wnękami. Elementy rozet w całości złocone. Przestrzenie pól pomiędzy rozetami zamknięte u dołu uskokowymi profilowaniami zakończonymi lambrekinem z chwostami górna część balustrady zamknięta profilowaną poręczą. Kolumny podtrzymujące chór wieloboczne na prostokątnych cokołach z kapitelami o formie wypukłych i wklęsłych profili. Powierzchnia kolumn i cokołów malowana w kolorze różowo beżowym i ciemno beżowym. Lico struktury malowane w kolorze różowo beżowym, beżowym i białym. Detale rzeźbiarskie i niektóre profile złocone. Kompozycja prospektu organowego w dolnej części zwarta w górnej ażurowa zbudowana z układu piszczałek. Całość prospektu podzielona na trzy zasadnicze części, tj. dwie boczne nieco cofnięte i część środkową wysuniętą do przodu. Część środkowa górnej partii prospektu to rodzaj wysokiego prostokąta ujętego po bokach niższymi formami o finezyjnym zakończeniu. Część środkową wieńczy stojąca postać anioła z rozpostartymi rękami. Boczne części górnej partii prospektu również w formie prostokąta znacznie niższe. Wszystkie części zamknięte u góry złoconymi , ażurowymi elementami o motywach rocaille oraz o motywach roślinnych. Pola nad zwartą bryłą dolnej partii prospektu w formie prostopadłościanów w górnej części wypełniają piszczałki organów. Struktura prospektu malowana według podziałów architektonicznych w trzech kolorach tj.: beżowym ugrowym i szarym w partii płycin.
Balustrada chóru przemalowana grubymi warstwami farb. Powierzchnia niestarannie opracowana. Pod warstwami farb widoczne ubytki drewna. W obrębie warstwy malatury widoczne ubytki. Detale rzeźbiarskie i profile pokryte szlagmetalem. Na wewnętrznej stronie balustrady chóru występują prowadzone po licu, luźno zwisające kable. Malowana powierzchnia balustrady obita i przetarta. Szafa prospektu organowego przemalowana mało starannie również mało starannie położony szlagmetal w obrębie detali rzeźbiarskich. Detale rzeźbiarskie miejscami połamane, połączenia ze strukturą rozluźnione. Rozluźnienia występują również w obrębie połączeń elementów prospektu.
Ze względu na stan zachowania obiektów i ich kultowy charakter proponuje się przeprowadzenie kompleksowych prac konserwatorskich, obejmujących zakres prac konserwacji technicznej i estetyczno-plastycznej.
Zakres prac:
 rozmontowanie poszczególnych elementów z obiektów z zastosowaniem metod wybranych w trakcie prac;
 odczyszczenie z powierzchniowych zabrudzeń z zastosowaniem miękkich pędzli i odkurzacza;
 odczyszczenie obiektów z zabrudzeń metodą chemiczną i mechaniczną wybraną w trakcie prac;
 przeprowadzenie zabiegu dezynsekcji;
 zabezpieczenie drewna w partiach;
 wzmocnienie struktury drewna poprzez impregnację;
 sklejenie złamań i pęknięć drewna;
 wzmocnienie połączeń drewna z zastosowaniem kołków drewnianych, bambusowych lub wkrętów metalowych;
 uzupełnienie dużych ubytków, lub ubytków o znaczeniu konstrukcyjnym z zastosowaniem wstawek drewna lub odpowiednich preparatów;
 uzupełnienie powierzchniowych ubytków drewna kitem drzewnym;
 uzupełnienie ubytków warstwy zaprawy i warstwy podkładowej w obrębie struktury obiektów;
 uzupełnienie ubytków warstwy pulmentu;
 uzupełnienie lub rekonstrukcja złoceń z zastosowaniem złota w płatkach i srebra strąconego lub srebra w proszku;
 położenie warstwy werniksu retuszerskiego w obrębie polichromii rzeźb;
 wykonanie retuszy w obrębie polichromii rzeźb z zastosowaniem farb ketonowych oraz odsączonych farb olejnych na spoiwie żywicznym;
 położenie warstwy barwnej w obrębie struktury ołtarza;
 położenie warstwy zabezpieczającej w partiach srebrzeń;
 wykonanie dokumentacji opisowej i fotograficznej.

Głównym założeniem prac konserwatorskich będzie przywrócenie możliwych obecnie do osiągnięcia najlepszych walorów estetycznych, uwzględniając obecny stan zachowania, oraz właściwości techniczne gwarantujące dalsze zachowanie w dobrym stanie oraz pełnione funkcje.

Szczegółowy zakres prac na Drugą część: Remont konserwatorski posadzki.
Posadzka ułożona z płyt marmurowych w dwóch odcieniach beżu z ciemniejszymi przebarwieniami i białym użyleniem. Płyty w kształcie kwadratów ułożone „na cegiełkę”. Stan zachowania dobry, powierzchnia miejscowo nosi ślady mechanicznych zadrapań i zarysowań. W obrębie krawędzi niektórych płyt widoczne ubytki mechaniczne kamienia, niektóre płyty są popękane. Spoiny pomiędzy płytami lekko wykruszone, nierówne.
Prace konserwatorski przy posadzce będą miały charakter techniczny i estetyczno- plastyczny. Prace techniczne będą polegały na odczyszczeniu kamienia, sklejeniu pęknięć, usunięciu wykruszonych spoin, częściowy usunięciu zniszczonych płyt.
W ramach prac o charakterze estetycznym przewiduje się uzupełnienie ubytków kamienia i spoin oraz polerowanie i zabezpieczenie powierzchni posadzki.
Zakres prac:
 odczyszczenie z powierzchniowych zabrudzeń z zastosowaniem miękkich pędzli;
 odczyszczenie z zabrudzeń metodą chemiczną i mechaniczną wybraną w trakcie prac;
 usunięcie wadliwych i wykruszonych fug metodą mechaniczną;
 sklejenie pęknięć w marmurze;
 ewentualne usunięcie popękanych płyt marmurowych metodą mechaniczną;
 ewentualne uzupełnienie ubytków kamienia;
 uzupełnienie fug w obrębie ołtarzy;
 przeszlifowanie całej powierzchni posadzki;
 położenie warstwy ochronnej;
 wykonanie dokumentacji konserwatorskiej opisowej i fotograficznej.
Projekt zakłada zastosowanie elementów i materiałów wykończeniowych o formie i kolorystyce harmonijnie komponujących się z budynkiem kościoła, wnętrzem i otoczeniem.

Szczegółowy zakres prac na Trzecią część: Trzecia część: Wymiana pokrycia dachowego wież kościelnych.
Wieże kościelne to obiekty murowane i otynkowane, przykryte dachami wieżowymi (namiotowymi). Konstrukcja dachów drewniana szkieletowa. Pochylenie połaci 75° i 42°. Całość oparta na podwalinie w kształcie wielokąta z belek drewnianych. Podwalina (namurnice) mocowana śrubami o średnicy 22 mm do murów wieży. Podstawową częścią konstrukcji są wiązary pełne krzyżujące się prostopadle do siebie, które stanowią dwie krokwie oparte na belce wiązarowej. Pomiędzy wiązarami pełnymi na dodatkowych belkach opartych na wymianach zamocowanych do głównych belek wiązarowych oparte są krokwie narożne i usztywniające. W punkcie centralnym znajduje się tzw. król – słup środkowy o który opierają się krokwie. Słup w górnej części jest silnie zespolony z krokwiami. Przebiega przez całą wysokość dachu. Dolny koniec słupa oparty jest na belkach wiązarowych. Na słupie zamocowano kulę i krzyż. Konstrukcja usztywniona kleszczami w różnych poziomach które przenoszą obciążenia ze słupa na krokwie. W dolnej części zastosowano przypustnice z w celu złagodzenia spadku i odprowadzenia wody poza ściany wież. Elementy konstrukcji łączone są na czopy i dodatkowo klamrami ciesielskimi. Kleszcze łączone są z krokwią na nakładkę i skręcane śrubą, a ze słupem na wrąb i skręcane śrubą.
Pokrycie dachu wież zostało wykonane z blachy płaskiej miedzianej na rąbek, układanej na deskowaniu pełnym przybijanym bezpośrednio do krokwi.
W trakcie oględzin stwierdzono następujące uszkodzenia pokrycia dachowego:
 odkształcenia i uszkodzenia blach powodujące nieszczelności co doprowadza do zacieków na elementach drewnianych konstrukcji i deskowaniu;
 brak membrany oddzielającej blachę od deskowania;
 liczne zacieki na deskowaniu pod blachą.
Zgodnie z ekspertyzą konstrukcyjną stan techniczny pokrycia dachowego oceniono jako zły. Stan techniczny deskowania oceniono jako średni.
Planowana inwestycja dotyczy wymiany pokrycia dachowego wież kościelnych. Zgodnie z wykonaną ekspertyzą konstrukcyjną nie ma potrzeby wzmacniania konstrukcji dachów.
Wieże zostaną pokryte materiałem analogicznym do istniejącego – blachą miedzianą w kolorze naturalnym, patynującą się wraz z upływem czasu.
Zakres prac budowlanych:
 demontaż istniejącego pokrycia dachowego z blachy miedzianej;
 demontaż rynien;
 uzupełnienie deskowania;
 wykonanie izolacji z folii paroprzepuszczalnej;
 założenie nowej blachy miedzianej gr. min. 0,6mm – na rąbek stojący;
 wykonanie nowych rynien, obróbek blacharskich z blachy miedzianej;
Projekt zakłada zastosowanie elementów i materiałów wykończeniowych o formie i kolorystyce harmonijnie komponujących się z budynkiem kościoła i otoczeniem.

Szczegółowy zakres prac na Czwartą część: Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych, remont murów kościoła w strefie cokołowej oraz wykonanie odwodnień.
Rozbudowa instalacji kanalizacji deszczowej wraz z wymianą rynien oraz wymianą i uzupełnieniem rur spustowych. Rynny i rury spustowe są mocno zniekształcone, z ubytkami. Z czasem deformacji uległy elementy mocujące, co wpływa na brak odpowiedniego nachylenia w kierunku rur spustowych i przelewania się wody deszczowej. Planowana inwestycja dotyczy wymiany rynien i rur spustowych, obróbek, mocowań wraz z uzupełnieniem o rurę spustową oraz z rozbudową odcinka instalacji kanalizacji deszczowej. Z uwagi na brak rury spustowej w narożniku wewnętrznym na wschodniej elewacji kościoła następuje ciągłe nawadnianie muru w trakcie deszczu, co powoduje destrukcję materiałów elewacyjnych. Planowane uzupełnienie o nową rurę spustową zniweluje ten problem. Rynny i rury spustowe zostaną pokryte materiałem analogicznym do istniejącego – blachą miedzianą w kolorze naturalnym, patynującą się wraz z upływem czasu.
Zakres prac budowlanych:
 demontaż istniejących rynien i rur spustowych,
 montaż nowych miedzianych rynien i rur spustowych wraz z montażem dodatkowej rury spustowej w narożniku na elewacji wschodniej kościoła,
 wykonanie obróbek blacharskich i nowych mocować związanych z rynnami i rurami spustowymi,
 rozbudowa odcinka instalacji kanalizacji deszczowej do nowej rury spustowej.

Schody zewnętrzne: Istniejące schody zewnętrzne wykonane są z granitu. Od strony zachodniej zlokalizowana jest rampa dla osób niepełnosprawnych.
Mury kościoła w strefie cokołowej: Ściany zewnętrzne w strefie cokołowej są mocno zawilgocone. Cokół kamienno – betonowy wielokrotnie tynkowany i malowany farbami emulsyjnymi. W wielu miejscach farba zewnętrzna oraz wierzchnia warstwa tynku łuszczą się. Zawilgocenie widoczne jest również miejscowo we wnętrzu kościoła. Zgodnie z opracowaną w 2022r. dokumentacją geologiczną i odkrywkami fundamentów, ściany cokołowe i fundamentowe nie posiadają izolacji p/wodnej.
Planowana inwestycja dotyczy wykonania izolacji p/wodnej (iniekcji) ścian fundamentowych oraz remontu cokołów. Planowane jest wykonanie izolacji pionowej i poziomej ścian fundamentowych. Izolacja pozioma będzie chronić ściany przed skutkami podciągania kapilarnego. Będzie wykonana na głębokości ok 1 m pod poziomem terenu. Izolacja zostanie wykonana przy zastosowaniu iniekcji chemicznej wykonanej za pomocą nawiertów i nasączania materiału murowego odpowiednim preparatem do wytworzenia izolacji. W tym procesie zostanie zastosowany płyn iniekcyjny oparty na mikroemulsji silikonowej. Aplikacja ciśnieniowa. Izolacje pionowe zostaną wykonane przy użyciu materiału mineralego w postaci tzw. szlamu. Istotna jest szczelność izolacji oraz jej paroprzepuszczalność. Zastosowana zostanie izolacja typu średniego lub ciężkiego, co zostanie określone w trakcie robót. Ziemia w pasie cokołowym była wielokrotnie rozkopywana w trakcie prac związanych z budową instalacji deszczowej, budowie opaski przyściennej. Cokoły zostaną wyremontowane poprzez usunięcie powłoki malarskiej i odspojonych tynków oraz wykonanie nowych powłok na bazie materiałów mineralnych – tynku renowacyjnego WTA. Kolorystyka cokołów zostanie ustalona podczas komisji konserwatorskiej.

Zakres prac budowlanych:
 rozebranie opaski przyściennej z kostki brukowej;
 etapowe odsłonięcie ścian fundamentowych;
 oczyszczenie muru z ziemi i nieczystości;
 wykonanie iniekcji ścian cokołowych;
 wykonanie izolacji pionowej ścian cokołowych;
 zasypanie wykopów;
 usunięcie powłok malarskich z farb emulsyjnych;
 usunięcie odspojonych tynków;
 wykonanie nowych powłok na bazie materiałów mineralnych (tynk renowacyjny WTA);
 malowanie cokołów – kolorystyka zostanie ustalona podczas komisji konserwatorskiej.
 wykonanie opaski żwirowej wokół kościoła;
 uporządkowanie terenu;
Projekt zakłada zastosowanie elementów i materiałów wykończeniowych o formie i kolorystyce harmonijnie komponujących się z budynkiem kościoła i otoczeniem.

Szczegółowy zakres prac na Piątą część: Montaż systemu sygnalizacji pożaru.
System sygnalizacji pożaru obejmuje dostawę i montaż urządzeń:
 centrala sygnalizacji pożaru;
 zasilacz pożarowy;
 akumulatory ww. centrali oraz w zasilaczu, zapewniające ciągłość pracy po zaniku napięcia podstawowego;
 czujki optyczne wraz z gniazdami;
 czujki liniowe;
 ręczne ostrzegacze pożarowe;
 sygnalizator Optyczno-akustyczny;
 moduły kontrolno-sterujące;
 uruchamianie sygnalizatora Optyczno-akustycznego.
Całość okablowana kablem uniepalnionym ytksy pod tynkiem a na strychu w listwach lub rurkach PVC oraz kablem HDGs ph90 na uchwytach stalowych. Ponadto oferta powinna zawierać:
 wykonanie oprogramowania na podstawie ustalonej matrycy sterowań;
 uruchomienie systemu;
 wykonanie dokumentacji powykonawczej uzgodnionej z Rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń ppoż.;
 udział w odbiorach;
 szkolenie dla pracowników (obsługi)
3. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie i zamontowanie tablicy informacyjnej
potwierdzającej współfinansowanie zadania ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (wzór i miejsce montażu tablicy wskaże Zamawiający po ustaleniu z ramach komisji
konserwatorskiej). Tablica musi być wykonana zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu
Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych
przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub państwowych funduszy celowych (Dz. U. 953, 2506, 1741).
Przedmiot zamówienia jest dofinansowany z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – zadanie: Edycja2RPOZ/2023/1500/PolskiLad.

V. Postanowienia szczegółowe:
1. Prace objęte są szczególnym rygorem nadzoru konserwatorskiego i muszą zostać wykonane przez dyplomowanych artystów plastyków – restauratorów dóbr kultury.
2. Prace należy wykonać zgodnie z pozwoleniami konserwatorskimi i dokumentacją konserwatorską.
3. Wykonawca we własnym zakresie dostarcza niezbędny sprzęt, narzędzia oraz materiały do wykonania zamówienia i jest ich wyłącznym gestorem. Wykonawca w zakresie realizowanych prac odpowiada za spowodowanie zagrożeń, utrudnień oraz powstanie ewentualnych szkód na terenie prowadzonych przez siebie prac. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ i odpowiada za nieprzestrzeganie tych przepisów. Wykonawca na własną odpowiedzialność stawia rusztowania elewacyjne, jak i wewnętrzne i odpowiada za stan tych rusztowań oraz za wszystkie elementy na nich zamontowane przez cały okres wykonywania prac. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania dyskrecji i tajemnicy odnośnie ewentualnie powierzonych i pozyskanych informacji dotyczących Zamawiającego, w toku wykonywania zamówienia.
4. Z uwagi na wysoki stopień trudności prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia Zamawiający daje możliwość, aby Oferent dokonał wizji lokalnej obiektu, mającej na celu dokładne i szczegółowe rozpoznanie warunków związanych z realizacją zamówienia, jak również rozpoznanie możliwych ryzyk z nim związanych, wpływających na prawidłowe oszacowanie kosztów. Na wizję lokalną obiektu można się uprzednio umówić z Zamawiającym telefonicznie.
5. Odbiór prac dokonywany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy protokołami częściowymi i końcowym protokołem odbioru na podstawie harmonogramu rzeczowo – finansowego który zostanie opracowany z wyłonionym wykonawcą na etapie podpisywania umowy.
6. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu trzech egzemplarzy powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej, obejmującej część opisową i fotograficzną w wersji papierowej (wydruk) oraz jednej wersji elektronicznej w formacie „.pdf”, w terminie do 3 miesięcy od dnia protokolarnego odbioru końcowego robót będących przedmiotem zamówienia.
7. Zamawiający w przypadku gdy wartość ostateczna zadania inwestycyjnego objętego dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład, ustalona po przeprowadzeniu postępowania zakupowego, będzie znacząco wyższa niż jej wartość przewidywana we wniosku o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład przewiduje unieważnienie postępowania.
VI. Termin realizacji przedmiotu zamówienia:
Termin realizacji: 14 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Zadanie współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Rządowy Program Odbudowy Zabytków.
VII. Okres gwarancji: 5 lat, licząc od daty odbioru końcowego prac.
VIII. Warunki płatności:
1. Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem na rachunek Wykonawcy wskazany w fakturze w dwóch transzach:
a) pierwsza transza stanowiąca wkład własny w wysokości do 2% wartości przedmiotu umowy w terminie do 30 dni od daty prawidłowo wystawionej faktury przez Wnioskodawcę wraz z protokołem częściowego odbioru robót, których dotyczy płatność);
b) wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w trzech transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji zadania inwestycyjnego:
 Pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 20% kwoty dofinansowania z Programu określonej w Promesie,
 Druga transza w wysokości nie wyższej niż 30% kwoty dofinansowania z Programu określonej w Promesie,
 Trzecia transza w wysokości kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie pomniejszonej o kwoty wypłacone w ramach wcześniejszych transz.
2. Termin wypłaty jest zależny od przekazania środków Zamawiającemu, za pośrednictwem Urzędu Miasta i Gminy Świątniki Górne przez Bank Gospodarstwa Krajowego (realizacja promesy).
3. Rozliczenie między Zamawiającym a Wykonawcą nastąpi w złotych polskich.
IX. Warunki jakie musi spełnić Wykonawca, aby jego oferta podlegała ocenie:
1. Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia tzn. warunek rozumiany jako zapewnienie m. in. osób posiadających przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. pełniących stanowiska kierownicze o poniższych uprawnieniach, wymaganych Ustawą Prawo Budowlane i Ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj.:

Dla części pierwszej:
 Kierownika prac konserwatorskich i prac restauratorskich z uprawnieniami do prowadzenia prac we wnętrzach obiektów zabytkowych.
Uprawnienia budowlane: kwalifikacje, o których mowa w art. 37a, 37c, 37d ustawy z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Wykonawca powinien w swoim zespole posiadać minimum 2 osoby posiadające łącznie stosowne kwalifikacje wymagane dla osób zatrudnionych przy zabytkach wpisanych do rejestru określone w art. 37a, 37c, 37d ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz. U z 2024r., poz. 1292) będące konserwatorami dzieł sztuki i posiadające uprawnienia w specjalizacji konserwacji i prac restauratorskich do wykonywania prac konserwacji polichromii, dekoru malarskiego, dekoru kamiennego i konserwacji elementów drewnianych, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane.

Referencje przynajmniej z dwóch realizacji we wnętrzach budynków zabytkowych w okresie ostatnich 5 lat, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.

Dla części drugiej, trzeciej i czwartej:
 Kierownika budowy, z uprawnieniami budowlanymi w branży konstrukcyjno- budowlanej lub architektonicznej bez ograniczeń oraz uprawnieniami konserwatorskimi do prowadzenia robót budowlanych na zabytkach nieruchomych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz kwalifikacje do kierowania pracami przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Doświadczenie zawodowe: minimum 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku Kierownika Budowy przy realizacji min. 2 zadań w zakresie remontu / przebudowy budynku objętego prawną ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków.

Referencje przynajmniej z dwóch realizacji na budynkach zabytkowych w okresie ostatnich 5 lat, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.

Wykonawca powinien w swoim zespole posiadać minimum 2 osoby posiadające łącznie stosowne kwalifikacje dla każdej części osobno.

Dla części piątej:
 Kierownika robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, z upraw-nieniami budowlanymi bez ograniczeń i uprawnieniami konserwatorskimi do prowadzenia robót na zabytkach nieruchomych.

Referencje przynajmniej z jednej realizacji na budynkach zabytkowych w okresie ostatnich 5 lat.

Wykonawca powinien w swoim zespole posiadać minimum 2 osoby posiadające łącznie stosowne kwalifikacje dla każdej części osobno.

Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca przedstawi do oferty
wykaz osób (według załącznika nr 6) skierowanych do realizacji zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadane kwalifikacje. W przypadku niezłożenia lub złożenia niekompletnego wykazu Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia.

Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca przedstawi do oferty
wykaz prac (według załącznika nr 5) oraz uzupełni je o Referencje. W przypadku niezłożenia lub złożenia niekompletnego wykazu Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia.

2. Nie jest wobec niego prowadzone postępowanie likwidacyjne, ani nie ogłoszono upadłości.
3. Wykonawca dołączy do oferty kosztorys ofertowy /podpisany przez osoby uprawnione/, sporządzony w oparciu o Zasady Wynagradzania Artystów Plastyków Konserwatorów Restauratorów Dóbr Kultury Ogólnopolskiej Rady Konserwatorów Dzieł Sztuki ZPAP.

X. Kryteria oceny ofert:
Kryterium Waga kryterium
Cena 100%
Cena – (cena brutto obejmująca wszystkie elementy wynagrodzenia Wykonawcy związane z realizacją zamówienia) – 100 pkt
KC (kryterium cena) – ilość punktów w kryterium cena zostanie obliczona na podstawie poniższego
wzoru:
KC = (C min. : C bad) x 100
Gdzie:
KC – ilość punktów w kryterium cena
C min. – najniższa cena spośród ofert nie podlegających odrzuceniu
C bad. – cena oferty badanej
Zamawiający dokonuje wyboru oferty najkorzystniejszej odrębnie dla każdej z części zamówienia. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą ilość punktów.

XI. Dodatkowe informacje:
1. W przypadku wybrania najkorzystniejszej oferty, wybrany Wykonawca zostanie poinformowany o fakcie wyboru pisemnie lub elektronicznie. Zamawiający ustala termin podpisania Umowy.
2. W przypadku kiedy wyłoniony Wykonawca uchyla się od zawarcia Umowy, Zamawiający może wybrać inną ofertę uznaną w dalszej kolejności za najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzanie ich ponownej oceny.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na każdym etapie jego przeprowadzenia, bez konieczności podana przyczyny.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
XII. Zawiadomienie o wynikach postępowania ofertowego:
1. Zawiadomienie o wynikach postępowania zostanie upublicznione na stronie internetowej:
 Parafii pw. św. Stanisława w Świątnikach Górnych: https://parafia-swiatniki.pl/
 Urzędu Miasta i Gminy w Świątnikach Górnych: https://www.swiatniki-gorne.pl/
2. Zamawiający po opublikowaniu wyników postępowania na stronie internetowej skontaktuje się z wyłonionym Wykonawcą w celu ustalenia terminu i miejsca podpisania Umowy.
XIII. Miejsce, termin oraz sposób składani ofert:
1. Prawidłowo zamkniętą i opisaną kopertę z napisem:
„Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie zabytkowego Kościoła pw. Św. Stanisława B.M. w Świątnikach Górnych” – OFERTA
Należy złożyć w terminie do 12 listopada 2024 roku do godz.10.00 osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres:
Parafia pw. św. Stanisława w Świątnikach Górnych
ul. Ks. St. Koniecznego 1A
32-040 Świątniki Górne
2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane i zwraca się je bez otwierania na adres Nadawcy. Liczy się data i godzina wpływu Oferty do Zamawiającego. Otwarcie ofert nastąpi po upływie terminu składania ofert.

XIV. Informacja dotycząca ochrony danych osobowych:
Informacja została określona w załączniku nr 4 do zapytania ofertowego.

XV. Załączniki:
1. Formularz ofertowy wykonawcy.
2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu.
3. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
4. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO.
5. Wykaz wykonanych prac konserwatorskich.
6. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia.
7. Projekt umowy z wykonawcą.

 

Załącznik nr 1

…………….…………, dnia ……………..

Proboszcz Parafii
Parafia Rzymsko – Katolicka pw. św. Stanisława w Świątnikach Górnych
ul. Ks. St. Koniecznego 1A
32-040 Świątniki Górne

FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY

Dane dotyczące Wykonawcy:

Nazwa Wykonawcy …………………………………………………………………………………………………………

Adres Wykonawcy …………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………
nazwa (firma) dokładny adres Wykonawcy /Wykonawców (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie podać nazwy (firmy) i dokładne adresy wszystkich członków konsorcjum)

reprezentowany przez:
………………………………………………………………………………………………………………….
Nazwisko i mię osoby/osób podpisujących ofertę

NIP …………………………………………………… REGON …………………………………………..

Tel. …………………………………………………..

e-mail: ………………………………………………….

W nawiązaniu do zapytania ofertowego dot. zadania pn.:
„Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie zabytkowego Kościoła pw. Św. Stanisława B.M. w Świątnikach Górnych” z podziałem na pięć części:
Pierwsza część: Remont konserwatorski polichromii i chóru.
Druga część: Remont konserwatorski posadzki.
Trzecia część: Wymiana pokrycia dachowego wież kościelnych.
Czwarta część: Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych, remont murów kościoła w strefie cokołowej oraz wykonanie odwodnień.
Piąta część: Montaż systemu sygnalizacji pożaru.

Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia określonym w zapytaniu ofertowym nr 1/2024 wraz z załącznikami, za następującą cenę:

zaznaczyć właściwe

Pierwsza część: Remont konserwatorski polichromii i chóru.
………………………………………………………………………………………………………………..zł. netto
(słownie: …………………………………………………………………………………….)
……………………………………………………………………………………………………………… zł. brutto
(słownie: …………………………………………………………………………………….)
w tym podatek VAT …….% tj. …………………………………………………………………………. zł.
(słownie: ……………………………………………………………………………………………… )

Druga część: Remont konserwatorski posadzki.
………………………………………………………………………………………………………………..zł. netto
(słownie: …………………………………………………………………………………….)
……………………………………………………………………………………………………………… zł. brutto
(słownie: …………………………………………………………………………………….)
w tym podatek VAT …….% tj. …………………………………………………………………………. zł.
(słownie: ……………………………………………………………………………………………… )

Trzecia część: Wymiana pokrycia dachowego wież kościelnych.
………………………………………………………………………………………………………………..zł. netto
(słownie: …………………………………………………………………………………….)
……………………………………………………………………………………………………………… zł. brutto
(słownie: …………………………………………………………………………………….)
w tym podatek VAT …….% tj. …………………………………………………………………………. zł.
(słownie: ……………………………………………………………………………………………… )

Czwarta część: Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych, remont murów kościoła w strefie cokołowej oraz wykonanie odwodnień.
………………………………………………………………………………………………………………..zł. netto
(słownie: …………………………………………………………………………………….)
……………………………………………………………………………………………………………… zł. brutto
(słownie: …………………………………………………………………………………….)
w tym podatek VAT …….% tj. …………………………………………………………………………. zł.
(słownie: ……………………………………………………………………………………………… )

Piąta część: Montaż systemu sygnalizacji pożaru.
………………………………………………………………………………………………………………..zł. netto
(słownie: …………………………………………………………………………………….)
……………………………………………………………………………………………………………… zł. brutto
(słownie: …………………………………………………………………………………….)
w tym podatek VAT …….% tj. …………………………………………………………………………. zł.
(słownie: ……………………………………………………………………………………………… )

Podana cena obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania zamówienia.

Oświadczam, że:
1. Niniejsza oferta zachowuje swoją ważność przez okres 30 dni, licząc od dnia upływu terminu składania ofert.
2. Zapoznałem się z warunkami zaproszenia do składania ofert i nie wnoszę żadnych zastrzeżeń oraz uzyskałem niezbędne informacje do przygotowania oferty.
3. Posiadam niezbędne kwalifikację, wiedzę i doświadczenie do prawidłowego wykonania zadania.
4. Zobowiązuję się wykonać przedmiot zamówienia w terminie 14 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Inne informacje Wykonawcy:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wraz z ofertą składam następujące oświadczenia i dokumenty:
1) ……………………………………………………………………………
2) ……………………………………………………………………………
3) ……………………………………………………………………………

…………….. ……………….. ……………………………..…………………
miejscowość data podpis wykonawcy lub osoby uprawnionej
do reprezentowania wykonawcy

 

Załącznik nr 2

…………….…………………..
Nazwa, adres, nr telefonu, e-mail wykonawcy

OŚWIADCZENIE WYKONAWCY
o niepodleganiu wykluczeniu

o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust.1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego na potrzeby postępowania pn.:„Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie zabytkowego Kościoła pw. Św. Stanisława B.M. w Świątnikach Górnych” z podziałem na pięć części:
Pierwsza część: Remont konserwatorski polichromii i chóru.
Druga część: Remont konserwatorski posadzki.
Trzecia część: Wymiana pokrycia dachowego wież kościelnych.
Czwarta część: Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych, remont murów kościoła w strefie cokołowej oraz wykonanie odwodnień.
Piąta część: Montaż systemu sygnalizacji pożaru.
prowadzonego przez Parafię Rzymsko – Katolicką pw. św. Stanisława w Świątnikach Górnych, ul. Ks. St. Koniecznego 1A, 32-040 Świątniki Górne
Oświadczam, że nie zachodzą w stosunku do mnie przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. jedn. Dz. U. z 2024r., poz. 507 ze zm.) .

…………….. ……………….. ……………………………..…………………
miejscowość data podpis wykonawcy lub osoby uprawnionej
do reprezentowania wykonawcy

 

(wypełnić, jeżeli dotyczy):
Oświadczam, że zachodzą w stosunku do mnie podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust.1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Jednocześnie oświadczam, że w związku z ww. okolicznością, podjąłem następujące środki naprawcze:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………….. ……………….. ……………………………..…………………
miejscowość data podpis wykonawcy lub osoby uprawnionej
do reprezentowania wykonawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 3

…………….…………………..
Nazwa, adres, nr telefonu, e-mail wykonawcy

OŚWIADCZENIE WYKONAWCY
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia na zadanie pn.: „Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie zabytkowego Kościoła pw. Św. Stanisława B.M. w Świątnikach Górnych” z podziałem na pięć części:
Pierwsza część: Remont konserwatorski polichromii i chóru.
Druga część: Remont konserwatorski posadzki.
Trzecia część: Wymiana pokrycia dachowego wież kościelnych.
Czwarta część: Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych, remont murów kościoła w strefie cokołowej oraz wykonanie odwodnień.
Piąta część: Montaż systemu sygnalizacji pożaru.

Oświadczam, że:
1. Spełniam warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w Zaproszeniu do składania ofert nr 1/2024.
2. Jestem uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymogami ustawowymi.
3. Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie, potencjał ekonomiczny i techniczny do wykonania zamówienia.
4. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych przez zamawiającego w zaproszeniu do składania ofert, polegam na zasobach następującego/ych podmiotu/ów:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:
Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne
i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.
Prawdziwość powyższych danych potwierdzam świadomy odpowiedzialności karnej z art. 297 §1 KK.
…………….. ……………….. ……………………………..…………………
miejscowość data podpis wykonawcy lub osoby uprawnionej
do reprezentowania wykonawcy

 

Załącznik nr 4
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) informuję.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymsko – Katolicka pw. św. Stanisława w Świątnikach Górnych, ul. Ks. St. Koniecznego 1A, 32-040 Świątniki Górne.
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania oraz wszyscy użytkownicy strony internetowej przedmiotowego postepowania, na której Parafia i UMIG Świątniki Górne udostępniły postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji.
5. Przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od wykonawców, których dane dotyczą lub innych podmiotów na których zasoby powołują się wykonawcy.
6. Przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer CEIDG, numer KRS oraz dane kontaktowe podane przez osobę składającą ofertę i inną korespondencję wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia.
7. Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego.
8. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
9. Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ,
d) prawo do wniesienia skargi do Kościelnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
10. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

 

…………….. ……………….. ……………………………..…………………
miejscowość data podpis wykonawcy lub osoby uprawnionej
do reprezentowania wykonawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 5
……………………………..
(pieczęć Oferenta)
WYKAZ WYKONANYCH PRAC KONSERWATORSKICH

LP. PRZEDMIOT I RODZAJ WYKONANEJ ROBOTY Z PODANIEM WYMAGANEGO ZAKRESU ROBÓT WARTOŚĆ WYKONANEJ ROBOTY BRUTTO DATA I MIEJSCE WYKONANIA NAZWA ODBIORCY I MIEJSCE WYKONANIA
1 2 3 5 6
1 ………….. zł
2 ………….. zł
3 ………….. zł
4 ………….. zł
5 ………….. zł
6 ………….. zł

…………….. ……………….. ……………………………..…………………
miejscowość data podpis wykonawcy lub osoby uprawnionej
do reprezentowania wykonawcy

Załącznik nr 6
……………………………..
(pieczęć Oferenta)
WYKAZ OSÓB,
KTÓRE BĘDĄ UCZESTNICZYĆ W REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Lp. IMIĘ I NAZWISKO RODZAJ UPRAWNIEŃ NUMER UPRAWNIEŃ ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH W TRAKCIE PRAC PRZY ZABYTKU
1 2 3 5 6
1
2
3
4
5
6

…………….. ……………….. ……………………………..…………………
miejscowość data podpis wykonawcy lub osoby uprawnionej
do reprezentowania wykonawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 7
Projektowane postanowienia
UMOWA Nr

Zawarta w dniu w
pomiędzy:
Parafia Rzymsko-katolicka pw. Ducha Świętego w Podstolicach
Podstolice 25
32-020 Wieliczka
NIP: 683-17-43-801
REGON: 40097882

reprezentowaną przez ks. Grzegorza Mrowiec – proboszcza Parafii Zwaną dalej „Zamawiającym”
a
……………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………
z siedzibą
……………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………..
reprezentowanym przez:
………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………….
zwanym dalej „Wykonawcą”.
Niniejsza umowa zostaje zawarta w rezultacie dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy na zadanie pn.: „Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie zabytkowego Kościoła pw. Św. Stanisława B.M. w Świątnikach Górnych” na Część …………………………………….
realizowanego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
Zamawiający oświadcza, że stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024r. poz. 1320) ustawa ta nie ma zastosowania do niniejszej umowy.
§1
1. Przedmiotem umowy „Prace konserwatorskie i restauratorskie w obrębie zabytkowego Kościoła pw. Św. Stanisława B.M. w Świątnikach Górnych” na Część ……..
w zakresie: Części…. ……………………………………………………………………………………………………………
zgodnie z zapytaniem ofertowym nr 1/2024, które stanowi integralną część umowy.
2. Wykonawca zapewnia że zakres prac odpowiadać będzie cechom i parametrom określonym w zapytaniu ofertowym oraz posiadać właściwości użytkowe i przyjęte standardy jakości.
§2
1. Wykonawca za realizację zamówienia otrzyma wynagrodzenie w wysokości
brutto zł., słownie:…………………………………………………….
2. Wynagrodzenie nie podlega zmianie ani waloryzacji.
3. Dokumentem potwierdzającym przyjęcie przedmiotu zamówienia jest protokół końcowego odbioru przedmiotu zamówienia podpisany przez upoważnioną osobę. Protokoły wraz z dokumentami przekazanymi przez Wykonawcę stanowią podstawę do wystawiania faktur.
4. Strony ustaliły sposób zapłaty: roboty objęte umową zostaną rozliczone fakturą po zakończeniu robót i ich odbiorze – płatną w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia jej otrzymania przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca nie może zbywać na rzecz osoby trzeciej wierzytelności przysługujących na podstawie niniejszej umowy od Zamawiającego, bez pisemnej zgody Zamawiającego.
§3
Termin realizacji zamówienia do 14 miesięcy od dnia podpisania Umowy.
§4
Wykonawca zobowiązuje się do:
1. Należytego i starannego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z najlepszą wiedzą Wykonawcy, oraz z należytą starannością.
2. Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia dostępu do obiektu na czas prowadzenia prac.
3. Zamawiającemu przysługuje z tytułu gwarancji jakości i rękojmi za wady fizyczne uprawnienie do żądania usunięcia wad na koszt Wykonawcy.
4. Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcą jest
ks. Proboszcz Grzegorz Mrowiec.
5. Osobą uprawnioną przez Wykonawcę do kontaktów z Zamawiającym jest ………………………….
§5
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu 5 lat gwarancji jakości za wady przedmiotu Umowy. Bieg terminu gwarancji jakości i rękojmi rozpoczyna się od daty odbioru Końcowego, a w przypadku stwierdzenia wad od daty potwierdzenia ich usunięcia i przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu jako należycie wykonanego.
§6
1. Zmiany warunków niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Dla rozstrzygania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszej umowy właściwy jest sąd ze względu na siedzibę Zamawiającego.
§7
W sprawie nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy Kodeksu cywilnego odnoszące się do zobowiązań.
§8
1. Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Wykonawcy i dwa dla Zamawiającego.
2. Integralną część umowy stanowią:
a) zapytanie Ofertowe
b) formularz oferty cenowej z dnia……………………………… z załącznikami.

WYKONAWCA: ZAMAWIAJĄCY:

 

…………….. ……………….. ……………………………..…………………
miejscowość data podpis wykonawcy lub osoby uprawnionej
do reprezentowania wykonawcy